Sparebanken Møre her i Sykkylven.

Les referat frå rotarymøte 18. april og Petter H. Sætre sitt foredrag om Sparebanken Møre.

Referat frå Rotarymøte 18.04.2018:

President Bastian ønska alle vel møtt og spesielt kvelden sine to gjester Roald Mork og foredragsholder Petter Sætre.

Først noko av det som har skjedd denne datoen opp igjennom tidene:

Eileen og Eilert har navnedag.

1521: Martin Luther blei lyst i bann av pavekirka.

1906: Stort jordskjelv i San Fransisco som ødela byen. Anslagsvis 1000 mennesker omkom.

1913: Den amerikanske komiker Danny Kaye født. Fikk «Oskar» i 1954. Var også UNICEF- ambassadør.

1951: Kull- og Stålunionen vart grunnlagt. Dette blei forløperen  for EU.

1989: Ein foreløpig stopp i torskefiske pga. overfiske. Det blei innført kvoteordninger.

Siden vi hadde besøk av ein bankmann, hadde trubadur Olav funne det naturlig at «Pengegaloppen» av Vidar Sandbeck ville passe som Rotarysang. Samstundes markerte visa at det er 100 år siden Vidar Sandbeck blei født. Han døde for øvrig i 2005. Olav spelte med på gitar, og alle er vel samde i visa sin moral i siste vers.

Knut Henning kunne opplyse at det er Geir og Steven sin tur til BUAS- besøk. Forrige møte var det 26 frammøtte som etter permisjoner og fritak gav habile 68 % frammøte.

3- minutt var ved Rolf Hjellegjerde: Han fortalte at ved jevne mellomrom besøker han datter Tove i Bergen. Han hjelper til med rydding og hagearbeid. Tove hadde snakka med ein nabo ved navn Henning Lien om han kunne felle eit tre som laga mykje skygge. Det var greit og treet blei felt, men ikkje kappa opp og rydda vekk. Rolf spurte om han kunne få lov til dette, og det kunne han. Rolf bar trestrongene til naboen. Dette var ikkje så populært, då det sperra innkjøringa  hans. Rolf fann ein bedre plass og naboen var fornøgd. Etter kvart vart Rolf bedre kjent med nabo Henning Lien. Han var utdanna lege og psykiater. Det viste seg at han også var landets yngste «Kvitt eller Dobbelt»- vinner. Så vidt referent forstår, var temaet Louis Pasteur. Seinere har forholdet utvikla seg til vennskap, og Henning Lien har vore i Sykkylven og besøkt Rolf og familien. Slik gjekk det til at det som starta med ein liten feide, enda i vennskap. Eit artig og interessant foredrag av Rolf.

Så var det Rotarykaffi med store, gode og kaloririke sjokoladekaker.

Etter kaffen var det Petter Harald sin tur. Han er assisterende banksjef i Sparebanken Møre. Denne jobben har han hatt i 15 år. Han har ansvar for utlån til industri, og særlig då småkraftverk. Vår rotaryven Petter Velle er ein av kundene.  Først litt om Sparebanken Møre. Forløperen Søkelven Sparebank blei stifta så tidlig som 1862. Sykkylven Sparebank blei til Sparebanken Møre i 1985. Det er 28 kontorer i vårt distrikt og banken har heile 66,5 mrd i forvaltningskapital. Banken er totalleverandør av kapital til person- og næringslivsmarked.  70 % av utlån går til personkunder og 30 % til næringslivet.

Her i Sykkylven er det ansatt 8 personer på personkundesida og 4 på næringslivssida.

I 2017 hadde banken eit overskot på 557 mill. etter skatt. Avkastning på egenkapital var på pene 10,8 %. Petter forteller i det heile tatt om god utlånsvekst og svært lave tap i fjor.

Av resultatet 557 mill. går 271 mill. til grunnfondsbevis og 266 mill. til egenkapitalbevis.

Banken betaler ut både samfunnsutbytte, kontantutbytte, ein sum til styrking av grunnfondet for å auke soliditeten og til slutt til utjevningsfondet. Referent er  usikker på dei ulike summene, og tar derfor ikkje med disse. Men vi har alle fått med oss at banken er langt framme i å støtte gode prosjekt innen kultur og idrett. Uten å legge seg bort i skulestrukturen, har dei også støtta privatskuler her i Sykkylven.

Det siste som har vore i media er 1,25 mill. kr til Storfjordsambandet. Tidligere er det blitt bevilga 1 mill. kr. til samme formål.

Petter oppfordrer oss alle i kommunen: «Kom til oss med gode prosjekt til felles utvikling av bygda vår!»

Kva er så utsiktene for banken framover?

I følge Petter er dei gode fordi:

-          Svak krone.

-          Lave renter.

-          Økonomien er for ein stor del eksportfinansiert.

-          Oljeprisen ser ut til å stige.

-          Auke i eksportmarkedet.

-          Det lokale næringslivet ser ut til å ha stor evne til omstilling.

Er det så skjær i sjøen? Eit usikkert moment meiner Petter er fallende boligpriser.

Til slutt kunne han komme med følgende forsikring til oss som er redd for at alt blir sentralisert til større byer og større tettstader: «Vi blir her». Med dette takka han av foredraget sitt. Som vanlig i SRK var det mange spørsmål og problemstillinger. Nokre av disse kunne han svare på, andre måtte han innrømme det ikkje var så lett å spå om.

Som takk for det informative foredraget, fikk han overrakt ein flott pakke med to oster.

Litt på overtid minte president Bastian om neste møte, takke for frammøtet og ønske alle vel heim.