Presidenten sin time.

Les referat frå president Greta sin første presidenttime.

Referat frå Rotarymøte 05.09.2018:

Dette møtet var president Greta sin første «Presidenten sin time». I alle fall fikk ho bruk for lærarrøysta, for mikrofonen streika. Men det heile gjekk bra uten mikrofon, og ho innleia som vanlig med hendelser nett denne datoen: Brede, Njål og Brian har navnedag.

Solkongen Ludvik 14. blei født denne datoen i 1638.

Til vår nære fortid: Sigurd Alleren, norsk politiker, født i 1946.

Maler Kjell Nupen født i 1955.

I 1939 erklærte USA nøytralitet i den 2. verdenskrig. Dette varte til det japanske åtaket på Pearl Harbor,  i desember 1941.

Under OL i Munchen, i 1972, gjennomførte palestinske terrorister åtak på israelske idrettsfolk. 17 mennesker blei drept, derav 11 idrettsfolk.

I 1980 blei, til då, verdens lengste tunnel åpna, St. Gotthardstunnelen mellom Sveits og Italia. Seinere har vår norske Lærdalstunnel kom til og er no verdens lengste.

I 1991 blei Sovjetunionen oppløyst.

President Greta avslutta med eit sitat av dikteren Kai Munk: «Hurtig svinner den lyse sommer». Trubadur Olav hadde tatt konsekvensen av dette og hadde valgt ut «Ein sommer er over» som rotarysong. Sjølvaste Kirsti Sparboe ledsaga oss, via digital teknikk, gjennom sangen.

3- minutt ved Geir Brekke:

3. minutt var ved sedvanlig engasjerte Geir Brekke. Han begynte med å sitere at det er «vanskelig å bli profet i eige land». Han meinte dette sitatet går 50 år tilbake. Referent tillet seg å nevne at dette sitatet  nok er 2000 år gammelt. Nok om det: Geir tok tak i at om folk viser initiativ og vil få til forskjellige prosjekt, er det nesten ei naturlov at mange vil vinkle dette  negativt. Som eksempel nevnte han Berlihuset og Sykkylvsbrua. Initiativet med Berlihuset er heilt unikt og fortjener all den oppmuntring og støtte som råd. Dersom ein kun høyrte på alle som var negative til Sykkylvsbrua, ville det sjølsagt ikkje vere noko bru i dag,  Dermed ville ein vere nødt til å køyre fleire mil ekstra rundt fjorden, noko som i dag virker fryktelig tungvint. Godsterminaltomta og planene her vil nok følge samme prinsipp. Geir håper sjølsagt at alt positivt initiativ ikkje blir kvelt av dei evige pessimister. Dagens generasjon med 30 til 40 åringer har han lite til overs for. Dette er «dessertgenerasjonen». Her er det heller lite handlekraft og initiativ, etter Geir si meining.

Orientering ved Presidenten:

Etter Rotarykaffe og gode kanelsnurrer, heldt President Greta ei orientering om planene for Rotaryåret 2018/2019.

Ho nevnte at ho er i dialog med Stranda RK om, i alle fall, eit felles møte med felles program utenom Guvenørbesøket. Det siste er satt til 21. november, og det er Stranda RK som står som arrangør.

Elles vil Greta legge vekt på at vi utvikler både lokale og globale engasjement. Det siste omfatter skulen i Sierra Leone og Lola Day Care Center på Filippinene. Ved Distriktskonferansen i Molde vil Sykkylven RK presentere det siste prosjektet.

Når vi er inne på promotering:  Greta vil at vi promoterer oss enda bedre enn vi gjer i dag. Bl.a. ved å forsøke å nå flest mulig med vår Polioaksjon 30. september.

Neste onsdag er det felles arrangement med speiderne i Sykkylven.  I tillegg til dette, vil ein forsøke å få til endå eit fellesmøte med andre samarbeidspartnere.

RYLA (Rotary Youth Leadership Award) blir som vanlig arrangert i Ulsteinvik 8. til og med 10. nov. Vi har ambisjoner om  å sende to deltakere. I fjor kom disse frå Ekornes Fabrikker. Kanskje kan vi høyre her i år også, eller evt. høyre med Videregående Skule ved Helen Fet om nokre studenter frå Grunderlinja kan tenke seg å delta.

Til slutt opplyste Greta at Presidentforum har bestemt å forsøke å få til ein såkalt «Oktoberfest» ved Parken Hotell i Ålesund 24. oktober. I dette høve er Sykkylven RK blitt bedt om å halde eit innlegg med «glimt i auge».

Grei og strukturert orientering ved Presidenten.

Så avslutta ho med å minne at neste gang møter vi ved Speiderhytta for sosialt treff med speiderne.