Les referat frå Presidentensin time med Vinlotteri.

Referat frå Rotarymøte 07.02.2018:

President Bastian ønska alle vel møtt til det første møtet i februar, og Presidenten sin time med Vinlotteri. Ingen gjester.

Rikard og Rigmor har navnedag.

1812: Forfatter Charles Dickens født.

1959: Forfatter Håvard Rem født.

1971: I Sveits fikk kvinnene stemmerett.

1986: President Duvalier på Haiti må flykte frå øya.

1986: Det samme må Ferdinand Marcos på Filippinene.

1998: Vinter OL i Nagano åpna.

2014:  Vinter OL i Sotsji åpna.

I samband med at det snart er vinter- OL i Sør Korea, hadde trubadur Olav funne fram den fengende OL – sangen frå Lillehammer, «OL – floka». I staden for gitar, hadde han funne fram til eit YouTube -opptak som ledsaga oss i sangen.

Sekretær Knut Henning kunne opplyse at det er Ingjerd og Jan Kåre sin tur til BUAS- besøk. Ved forrige møtet var det 23 frammøtte som gav 59 %. Når det gjaldt bursdager så fyller Olav Utgård 68 år 13. februar.

Når vi er inne på bursdager: Steinar Nordmo har nettopp fylt 70 år, og han takka for blomster og helsinger frå SRK.

3- minutt var ved Geir Løseth. Han fortalte om jobben sin som er i eit Investeringsselskap  eigd av  Stokke Fabrikker. Det er 4 ansatte, men det er berre Geir som har kontor i vårt distrikt. Han fortalte  at dei forvalter ein kapital på 2,3 mrd. kroner som gir 5 til 7 % avkastning.

Strategien er tredelt: Det er først finansiell strategi, så eigedom og til slutt går dei inn i bedrifter som aktive eiere. Aller helst inn i bedrifter med ei omsetning på mellom 100 – 600 mill. kroner og over 15 ansatte.

Geir fortalte til slutt at dei hadde intervjua 15 bedrifter med henblikk på å investering. Det enda opp med ei bedrift, Jets på Hareid. Dette firmaet produserer vakumtoalett for m.a. cruisefarten. Dette er eit solid firma med omsetning på 400 mill i året. Investeringsselskapet til Geir eig 40 % av dette.

Både den finansielle verda og begrepa som Geir brukte i foredraget, er nok litt fremmed for referent. Geir får ta kontakt dersom det er mykje feil i referatet.

Etter Rotarykaffi og loddsalg tok President Bastian ordet. Først ei lita orientering om Styremøte før det ordinære møtet.

Deretter fortalte om besøk til Karigarden frå 60 unge bønder frå heile Møre og Romsdal. Arrangør var Nortura, Tine, Felleskjøpet, Fylkesmannen og Møre og Romsdal Bondelag.

I tillegg til Bastian sin  Karigard, fekk også Kjell Perry Drotninghaug besøk. Hensikten med besøket er at unge bønder og potensielle bønder, kan hente kunnskap og inspirasjon i landbruksyrket. Videre å få til ei mentorordning til støtte for dei. Det heile blei avslutta med lunsj på Berlihuset.

Videre fortalte Bastian litt om prosessen  frå den gamle fjøsen på Karigarden og til etablering av nye driftsbygninga. Den gamle fjøsen var udatert, og Bastian tvilte på at neste generasjon kunne tenke seg å ta over denne. Kva skulle han så gjere? Bygge på den gamle, eller bygge heilt nytt. Etter gode råd frå m.a. Odd Velle, valgte handet siste. Dette blei ein uvanlig flott fjøs bygd i 60 mm massiv tre. Det blei ein såkalt «semi»kaldfjøs med naturlig ventilasjon.

Det er fleire fordeler å bygge i tre (gran i dette tilfelle):

1.       Det er lite støy.

2.       Det er god luft.

3.       Det blir lite eller ingen kondens.

4.       Tre er klimavennlig.

Bastian fortalte at han ikkje kjøpte inn nye dyr pga. stor fare for sjukdom. Videre viste han korleis det hadde vore ei pen økning i melkeproduksjon og såkalla EKM (energikorrigert melk) pr. årsku.  Videre har kjøttproduksjonen auka, sammen med antal dyr.

Det virka som Bastian er godt fornøgd med den nye driftsbygninga og drifta der. Han fortalte at han hadde eit realistisk håp om at ei av dei tre døtrene  vil overta garden med tid og stunder.

Tidligere har Rotary vore på bedriftsbesøk hos Bastian 25. mai 2016. Sjå elles Bastian sin presentasjon.

Etter foredraget var det trekning i Vinlotteriet, og visepresident Greta kunne opplyse at det var kome inn pene 2120,-.

President Bastian kunne  fortelle at neste møtet blir flytta til kl. 19:30 pga. arrangement i banken. Då vil vi bli nærare kjent med den nye presten vår, Simen Myklebust.

Litt på overtid ønska Bastian alle vel heim. Sjå Bastian sin presentasjon